Pages

Followers

Sunday, November 9

#0

Mati adalah perkara biasa.

Semua orang pun akan merasainya. Cuma berbeza bila, di mana dan bagaimana. Termasuk aku, kita-kita semua akan, suatu hari nanti, mengucapkan selamat tinggal kepada kehidupan yang sedang kita nikmati sekarang ini.

Hidup ini terlalu singkat untuk tidak menangis, untuk tidak ketawa, untuk tidak bersama-sama orang yang kita cintakan. Oleh sebab itu, penyesalan adalah kekalahan yang sangat menyempitkan. Selama kita bernafas ini, adalah lebih baik untuk kita terus bersenyum melangkah.

Menyedari hakikat ini, aku berhasrat untuk merakam buah fikirku dalam tulisan-tulisan. Kerana mati adalah kemestian, aku tidak mahu mati dalam sebuah kerugian. Aku ingin kekal memberi berkongsi walau di dunia ini, nanti, aku akan tiada lagi.

Akhir kata, mati adalah perkara biasa. Namun, mati dengan matlamat yang jelas adalah luar dari biasa-biasa.

Dan ini adalah langkah mula projek kematian yang menghidupkan. Mohon doa.

No comments:

Post a Comment