Pages

Followers

Tuesday, November 18

#2

Bebaru ini aku sengaja menekan satu pautan di laman Facebook aku yang bertajuk "What Is Your True Personality?" [click here]

***

Dan berikut merupakan hasil akhirnya:

"You are an Educator!

You are a very passionate, dedicated and creative person. You love to teach other people, inspire them and spark ideas in their heads. You have a gift for persuasion, which helps you talk to others and explain yourself. Although you do love to teach, you know when it’s the right time to let go and just be yourself.

A lot of people see you as wise and rational, which makes you the perfect person to confide with and ask for pieces of advice.

You are truly an amazing person, and your contribution to the world is greatly appreciated."

***

Entah betul, entah tidak. Aku pun tidak tahu.

Namun, pada aku, dalam setiap kita-kita ada jiwa "educator" yang sentiasa cuba mengajarkan manusia tentang arti kehidupan sebenar.

Seorang rasul, seorang ibu, seorang bapa, seorang abang, seorang adik, seorang kenalan, bahkan seorang pemandu teksi. Semuanya pun ada jiwa "educator" dalam diri mereka; yang mengajarkan 1001 perihalan.

Dari arti cinta kepada arti kebencian.

Dari arti pengorbanan kepada arti dijadikorbankan.

Dari arti kegembiraan kepada arti kesedihan.

Begitulah...

1 comment:

  1. aku selalu fikir ayat personality test yg macam ni terlalu general jd kita rasa mcm easily connected. but some test actually legit. true kan, semua ada jiwa educator some how tapi kadang2 ada org pandang terlalu rendah pada diri and won't be one.

    ReplyDelete