Pages

Followers

Monday, April 25

SELALUNYA KITA TAK NAMPAK

Bismillahirahmanirahim
Assalamualaikum wbt

Hai. aku maseh terbatok-batok. seminggu dah berlalu tapi still tak kebah. bersyukur je la dengan apa yang ada. em. sekarang aku tengah sibuk prepare untuk interview selasa ni. that is why i aku tak update blog ne.

Aku update ne pon sebab sorang reader ni suruh aku update. so, aku tak bercadang nak tulis entri panjang-panjang. okay. here it goes. aku nak cakap pasal antara satu kesilapan jutaan manusia yang ada kat atas muka bumi ni.

All this time, kita selalu  mencari sesuatu dalam hidup kita. sesuatu yang berharga. sesuatu yang manusia biasa panggil sebagai matlamat hidup. tapi dalam pada yang sama kita tak sedar.
"Sebenarnya that 'something' is in front of our very eyes this whole time."

aku pernah mengalaminya. dan aku sure korang sebagai pembaca pun pernah.

tersebut la al kisah. aku mencari handphone kesayangan yang kehilangan. kebuntuan. time tu dekat dekat nak spm. habis semua tempat aku selongkar. termasuk lah tong sampah yang ada dalam dorm aku tu. [1] manusia yang terdesak akan buat apa saja untuk capai matlamat diorang.


(sila skrol lagi)

tak cukup dengan tu. aku selongkar jugak locker dan beg-beg dorm mate aku. sori la barang korang bersepah. haha.betapa kejam dan tingginya buruk sangka dalam diri aku ni. tapi aku tetap bangga. (-.-')
[2]manusia akan hilang kepercayaan kat orang lain bila kebuntuan.


(dan skrol lagi)

selang dua tiga hari, aku jumpa handphone yang kehilangan tu kat dalam loker aku yang agak ber'seni'. haha. alek alek aku buat senyap je la pasal barang barang member yang bersepah tu. gahaha. [3]manusia payah nak mengaku khilaf diri sendiri.

korang nak tahu tak apa aku belajar? nak tahu tak?
[4] biasanya manusia tak sedar apa yang kita cari rupa-rupanya bende tu ada depan mata kita. ibarat kuman kat seberang boleh nampak, gajah depan mata tak pulak. nilah manusia sekarang. suka melihat kesalahan orang laen tanpa menyedari kekhilafan diri sendiri.


(sila skrol lagi)

nampak tak? kadang-kadang semua ni berlaku tanpa di duga. that is why muhasabah diri is really damn important. belajar dari kesilapan. macam yang kita biasa dengar. each time sebelum tidur, koreksi diri anda. jangan risau, semua orang pernah buat salah. yang penting kita insaf dan bertaubat. aku still ingat kata-kata along aku.

"Kaseh sayang Allah tu lagi luas daripada kemarahanNya. so, bertaubat lah selagi ada kesempatan"

okay, tu je la kot aku entri aku untuk hari ni. lepas ni, pukul 9 pagi aku ada maen maen kereta lagi. insyaAllah dalam masa terdekat ni aku akan dapat lesen aku. then, doakan aku berjaya untuk interview MARA di esok hari. seriously, aku agak cuak tapi demi duit ilmu aku akan buat yang terbaek

apa? tak faham? nie la manusia, benda depan mata pon tak nampak. [5] kadang-kadang kita perlu kreatif dalam menilai sesuatu keadaan.

pendek je kan? haha. terima kaseh kerana sudi membaca my noble readers. 

p/s: sila highlight kan entri ini untuk membacanya :)

14 comments:

  1. sile makan ubat dengan konsisten kalo dah tau yang awak tu sakit, oke?

    akukah itu yang menyuruh kau update belog? hehe~

    kenape buat font kaler putih byk kali? benci betol aku.. nyaris2 aku terlepas pandang bahagian "p/s" tu, tau! haish~
    haha~

    ReplyDelete
  2. gila style wat entry mcm nih, first bace tak faham pon, kene highlight rupenye! haha

    btw, entry yg bermakna..

    ReplyDelete
  3. makan ubat seguni ye aezud . yepp , kekadang aku pon leka jugakk . aishh , kene berubah mcm nihh . T.T

    ReplyDelete
  4. like bebeno ayat nie _ "sila highlight kan entri ini untuk membacanya"

    btw,nice info :)

    ReplyDelete
  5. hurm,, tepat sekali..
    sejak azali memang manusia nie buta..
    tapi akan celik kalau mencari~
    *bercakap tentang diri sendiri :)

    ReplyDelete
  6. comel je lukisan yang ada kat sini..paling tersentuh sekali bila aezud cakap kasih sayang allah lebih luas daripada kemarahannya.. get well soon ;)

    ReplyDelete
  7. salam.. kreatif giler.. terfikir gak maybe handphone tu di letakkan semula..

    ReplyDelete
  8. komen2 ko pun ak highlight skali kut2 ade yg tersirat.. ha2,,

    ReplyDelete
  9. ezud mmg terer bab2 yg surat n sirat ni..
    kne menuntut ni..
    hee~

    ReplyDelete
  10. haha.. kreatif giler.. x penah pk pun nk buat nih.. hehe.. nway,, gud luck 4 da iv!! chayyok3

    ReplyDelete
  11. hahahaha...geram!!! dah bace abis..kne ulang balik..haiyaaa.... :P

    ReplyDelete
  12. kreatif btol kamu ni...x pena terpikir dek otak ni..n syabas dgn entri yg sgt2 bernas ni... well done!!

    ReplyDelete