Pages

Followers

Saturday, May 14

'UJIAN KELAYAKAN'

Assalamualaikum w.b.t.

Hai. dengan bangganya aku kandas test jpj semalam. terima kaseh kepada cik hemo hemo dengan mulotnya yang superb masin. xP

Well, aku kandas sebab gagal tukar lorong dengan cara yang menarik. sikit je lagi nak eksiden. hahah. encik jpj tu terus take over kereta. and hantar aku kat tempat mula. nampaknya, terpaksa la aku mengulang lagi. sori mak, ayah duit anda telah dibazirkan. :(

Kan bagus kalau kat akhirat nanti boleh mengulang, kalau tak lepas nak masuk syurga. yeala. amalan aku bukan banyak sangat. agak-agak kenapa tak boleh repeat eh?

Sebab kat dunia dah ada banyak 'ujian kelayakan' derr. nak repeat buat apa? 'ujian kelayakan' tu pun tak pernah lepas. huh? apa? 'ujian kelayakan'? ouh. yang tu ke.

Antara ujian kelayakan yang manusia selalu tak lulus;

(a) 'ujian bukit'
Manusia ne suka sangat akan kejayaan. dan suka berada kat zon selesa (park atas bukit). bila orang suruh keluar dari zon selesa je, mulalah gelabah. ada yang terundur ke belakang (kandas) dan ada jugak yang enjin dia mati (kandas). beruntunglah sape-sape yang berjaya ke hadapan.

(b) 'ujian parking'
Manusia sekarang memang payah nak letak sesuatu di tempat yang betul. dengan erti kata lain tak adil ataupun zalim. tak adil pada diri sendiri dan tak adil pada orang laen. selalu je terlanggar 'tiang' (melebihi batas) yang Allah dah tetapkan. payah dowh nak berlaku adil ni.

Yep. aku admit. banyak 'ujian kelayakan' aku tak pernah nak lulus. selalu buat ape yang tak patut and tak buat apa yang patut. korang selalu tak, lulus ujian ni semua? meh, muhasabah sama-sama eh.

Wasalam.

p/s: wey, aku rase nak buat entri macam segmen ah. seronok plak tengok orang laen buat.

1 comment:

  1. sweet je kau kaitkan dgn kereta..haha..buat jela..nanti aku join!

    ReplyDelete