Pages

Followers

Thursday, May 19

A GOOD ENDING

Assalamualaikum w.b.t.

Aku harap korang sehat. :)
Korang, pembaca, mesti pernah tengok movie atau drama kat televisyen korang en. dan most of the stories have a good ending, right? apa jadi kalau sang pengarah filem twist it little bit so that the story will have a bad ending? some of the crowd akan boooo dan  condemned cerita tu habis-habisan.

"Yealah. semua orang pun nak witness a good ending, right?"

Tapi, macam mane a good ending start? Well, aku baru habes tengok cerita kamen rider kiva tadi. sori cakap, kalau aku ni a lil' fanatik with kamen rider thingy. credits to all my friends in tesmal yang mempengaruhi achik aku, yang mempengaruhi afiq, aku yang mempengaruhi angah aku dan mempengaruhi aku. x)

''A good ending start with a permulaan yang baek. tak terlalu nampak hebat, dan tak terlalu nampak lemah. sedang-sedang aje.'' 

''Then, di ikuti dengan penceritaan yang separa kompleks dan suspens. masa ne la, semua penonton duk garu-garu kepala nak faham kan plot cerita tu.''

Ape pon yang terjadi, last-last, it is a good ending. sooo typical. but this tipikal is baek. kalau korang rase hidup korang penuh dengan failures. well, tu baru permulaan. setiap kejayaan bermula dengan kegagalan. korang ingat aku ni tak pernah gagal ke? hahah. 
Selalu je kot aku down bile tak capai target. and bile aku down, aku akan pasti kan orang laen down jugak. hahah. tulah aku. tak suka down sorang-sorang. sorry to those yang pernah kena.

Sekarang aku dah masuk fasa kehidupan yang seterusnya, kehidupan selepas SPM. dan keputusan maseh belom dibuat. deng. time ne la unsur separa kompleks dan suspen datang. orang sekeliling aku pon duk garu-garu kepala nak faham cerita hidup aku ne. kejap cakap ni, pastu cakap tu plak. kompleks dan menarek. =.='

"Yealah. semua orang pun nak witness a good ending, right?"

So, aku akan pasti kan orang sekeliling aku tak akan menyesal dengar cerita aku yang separa kompleks ne. aku hero dalam cerita aku dan pengarahnya adalah Allah Yang Maha Esa. kalau lakonan aku tak menarek, aku doa Allah akan sedar kan aku cepat-cepat.

Ingat yea. korang adalah hero dalam cerita korang. heroin tu, korang cari la sendiri. aku tak boleh nak tolong la. hahah


That's all. ganbattedaiyo. 

p/s: wuwu. member2 ramai dah pergi sambung belajar kat mane-mane entah. aku plak tunggu 28 jun ne. goodluck untuk korang semua. :D

4 comments:

  1. kalo pasal muvie ni, aku lbih ske tgk muvie omputih.. jalan citer best n acting mantop.. muvie kt m'sia ni cam lbih kurg sme je plot die.. tp, ade gk muvie org kite yg best2... btw, gud luck u too..

    ReplyDelete
  2. thanz..trbkak mind aku untk pkr lbeh jauh n cne nk corakkan movie aku.. cte idop aku sgt pelik dr org yg sebaya aku..18thun..huhuu..tp tu laa jlan cte yg aku sndrik bntok tnpe aku sdari..nk xnk aku kne troskan gk cte aku..n aku hrap aku akn mmpu bina happy ending..bkan sje d dnia tp akhirat.. thanz bro.. good luck to u to..

    ReplyDelete
  3. good one aezudin.inspiring n SO TRUE.aku sgt setuju. :)

    ReplyDelete
  4. aku akan sedih kalau tgok ceta sad ending. macam titanic. abes bengkak mate aku. haih~

    ReplyDelete