Pages

Followers

Tuesday, May 10

TROUBLE-SHOOTER (2)

Assalamualaikum w.b.t.

Kalau korang tengah baca entri ne, aku anggap korang sehat jeala. :)

Aku tahu, kita manusia ni biasanya ada masalah lebih kurang serupa je. takde beza sangat pon. kau ada masalah tu, aku pun ada. kau ada masalah ni, aku pun ada. so, jangan la ngada-ngada nak cakap,
"Aduh, malangnya nasib aku. kenapa lah aku kena uji dengan ujian macam ni?" <--ayat drama (-.-')

Skemanya ayat aku. hahah. well, antara satu daripada infiniti masalah yang melanda manusia sebaya aku adalah masalah dengan parent. setuju tak? what? korang tak setuju? 

Em. ooookay. ni bukan masalah yang semua orang akan lalui. but still ni masalah yang agak kronik la. (yeake kronik?) tapi ape aku akan buat kalau aku dilanda masalah ni?

Aku akan contact abang abang aku yang sudah tua. (along dengan angah jangan nak bangga pulak..haha)

Eit. apsal pulak aku nak contact abang aku ni? O.o

Well, bagi aku lah. abang abang aku ni hidup sezaman dengan aku. so, aku tahu diorang mesti pernah rasa situasi yang aku lalui. kalau tak dapat contact dorang? aku contact bakal-bakal kakak ipar aku lah. amiin.

Selalu je dorang kasi idea kat aku walaupun kadang-kadang aku tak berapa faham apa yang dorang nak sampaikan. tapi aku still dapat something daripada kata-kata dorang tu. thanks along, angah, and bakal-bakal kakak ipar ku. :P

Ingat, family first. tak dapat kaw-team ngan parent, cubalah kaw-team ngan adek beradek plak. tapi macam aku biasa tulis lah. sebaik-baiknya minta tolong dengan Allah dulu. :)



Yosh. until next entry.

p/s: esok aku ada test jpj. harap tak kandas.

6 comments:

  1. aritu bukan da test JPJ k??
    stuju dgn status ini..family first dan sy slalu brpgn pd prinsip tu..insyaAllah!

    ReplyDelete
  2. family first!!then safety!!hehe , , ;)
    weit first time bace blog kau , , ;)

    ReplyDelete
  3. arini saya lulussssssssss. muahaha XD

    ReplyDelete
  4. jpj. semoge anda terkandas ! aminn~



    kehkeh

    ReplyDelete
  5. masalah gapo ni weh?hahaha..relax2..goodluck test!

    ReplyDelete