Pages

Followers

Wednesday, April 13

RANGKA TULANG IKAN

Assalamualaikum

Waktu zaman belajar kat sekolah dulu, cikgu akan gesa aku untuk buat rangka tulang ikan sebelum tulis karangan. and for sure lah aku tak ikut nasehat cikgu tu. tulang ikan? takde ke benda laen yang lebih artistik sebagai rangka? haha

Tapi. aku semakin dewasa. dan aku sedar pentingnya rangka tulang ikan tersebut. dalam menghasilkan rangka yang bermutu, cikgu aku cakap kena guna sorang suami dan lima isteri (1H+5W). memang agak mengarut. tapi hasilnya agak superb.

So, apa pentingnya rangka ni dalam hidup kita? jawapannya, mestilah untuk hidup yang lebih menarek. jom kita aplikasikan dalam cinta.

WHAT is cinta? - satu perasaan kurniaan Yang Maha Mencintai.
WHY cinta? - tanda menghargai dan fitrah makhluk bergelar manusia.
WHO is cinta? - cinta bukan nama manusia. (-.-')
WHEN is cinta? - aku tak tahu. tak tentu. semuanya dah ditetapkan Allah.
WHERE is cinta? - tak payah cari. sebab kita akan tahu bila dah jumpa.
HOW is cinta? - korang nak tahu apa, cara-cara bercinta or what?

Nampak menarik kan? eit, apa maksud ko tak menarik? okay la ne.

Sebelum mengarang karangan bergenre romantik. kena la tahu rangkanya dulu. so, terima kaseh kepada cikgu bm dan bi aku yang selalu suruh aku buat rangka tulang ikan. TERIMA KASEH CIKGU!

3 comments:

  1. aku x buat pon rangke dulu..
    derhaka kan aku?
    haha~

    ReplyDelete
  2. aku sampai sekarang tak tau..
    tapi aku apply bende tu untuk ajar adik aku karangan bm ngan bi..
    haha~

    ReplyDelete
  3. aezud,ble gune rgka tulang ikan tu?aku da x ingat..

    ReplyDelete