Pages

Followers

Wednesday, September 14

MR ROMANTIC

Assalamualaikum w.b.t.

Hai. Aku harap korang still mampu tersenyum.

Pagi tadi, 2nd visit group aku ke PDK Kajang. Suasana hari ni agak mengujakan dan seriously memberi lesson yang vital dalam hidup aku.

Apakah itu?

Based on my entry regarding the 1st visit, aku ada mention something yang maksudnya lebih kurang macam, "I am wayy better than them." Amat ketara keegoan yang memuncak. Huh. Biarkan saja. Harap aku lebih matang dalam berfikir mengenai keindahan ciptaanNya.

Tapi. Event hari ni betul-betul buat aku rasa BODOH kerana pernah beranggapan macam tu. By the way, hari ni group aku organise some kind of jamuan hari raya kat PDK tu. Kitorang berasa amatlah gembira kerana kelancaran perjalanan event yang kitorang handle. ^.^

Dalam kesibukan (tak adalah sibuk sangat) menguruskan jamuan tu, aku sempat sembang dengan seorang ahli PDK kat sana. Brother ni la yang membuatkan aku terlalu amazed dengan kehebatan makhluk ciptaan Allah taala. Nama brother ni Fikri. Dia suruh aku panggil dia, Jai. Sebab Jai tu nama glamour dia.

Sebelum ni aku selalu tertanya-tanya, "Agak-agak, apa yang diorang nampak eh? Apa yang dorang tengah fikir?" Alhamdulillah! Hari ni, soalan itu sedikit terjawab. During slot mewarna kad raya, aku tanpa segan silu beramah mesra dengan brother Fikri (Jai). Berikut merupakan perbualan aku dengan dia. Em.

Setting: Di meja berdekatan dengan radio yang memainkan lagu raya.

Aku: Erm. What's your favourite colour?
Jai: Red.
Aku: Why red?
Jai: Because it is romantic. Heheh
Aku: So, do you have any girlfriend?
Jai: No. Hehehe.
Aku: So, if you want to find one, is there any criteria you prefer to?
Jai: Short. White. Hehehe.
Aku: Hahaha.
Jai: This is my favourite song! (Tiba-tiba bersuara)
Aku: Ouh. Can you sing along?
Jai: Yes!

Woah! Aku tiba-tiba kagum. Walaupun dorang ditakrif sebagai manusia kelainan upaya, dorang still ada that something which every human supposed to have; self-confidence, perasaan, dan keinginan untuk disayangi. If you noticed, I have to speak in English with him. Why? Because he start it first! Cool or what? :)

Okay. That's all, peeps. Iosh! >.<

p/s: berasa mega confuse, samada to be calon MPP or not to be. Help me! "."

2 comments:

  1. haha.comel je. :)

    p/s jadilah!:D i support you!

    ReplyDelete
  2. thanks for sharing! :)
    do istikharah first..then, follow what ur heart says. InsyaAllah, He'll help u. InsyaAllah, I may be one of the MT PPI here.. (Persatuan Pembangunan Insaniah) same like 'BADAR' during our school days but in more professional way..hmm..i'm quite worried too cos this matter should be taken seriously.
    May Allah guide us. amiin.

    ReplyDelete