Pages

Followers

Monday, May 26

Saat genderang perjuangan bertalu…

Aku mahu kembali menulis. Menulis kisah-kisah, menulis apa-apa yang terbenak di pemikiranku, Menulis setiap apa yang terlihat di mata ku, setiap apa yang terdengar di telingaku, juga, menulis perihal apa yang tercapai dek genggaman ku.

Berbeda dengan kali-kali yang sebelumnya.

Di kali ini, aku benar-benar ingin kembali. Tak lagi mahu berhenti. Tak lagi mahu melari. Walau apa yang bakal terjadi, kali ini aku akan benar-benar cuba dan terus mencuba tetap kukuh di pijakan ku. Terus menulis dan menulis hingga nafas ku tak lagi terhela, hingga anggota ku tak lagi bersama, hingga kuburan tak lagi hanya di mata.

Dengan lafaz basmallah, aku kembali berlangkahan ke medan tempur penulisan dakwah dan tarbiyyah. Semuga di kali ini, tidak lagi aku mengundur (walau setapak ke belakang).

In sha’ Allah. Maju. Dan ke hadapanlah!

enonimes: Doakan saya agar terus istiqamah okeh :D

No comments:

Post a Comment