Pages

Followers

Friday, June 17

TRAGEDI BUAH SALAK

Assalamualaikum w.b.t.

Aku harap korang semua sihat macam gua (sekarang). :)
Aku ingat ingat nak update entri pagi tadi tapi aku ada masalah sikit. korang pernah dengar perkataan diarrhea. tak pernah? nanti aku cerita. btw ne la masalah yang menganggu aku. =..='

Apakah?
Bahasa mudah orang panggil cirit-birit la bro. kalau korang semua tak tahu jugak, korang pergi google sendiri. hahah. kalau nak mudah, klik SINI untuk info lebih lanjut. benda ne bahaya, bro. kalau korang punya adik/anak kecik merasa kesengsaraan aku, then korang buat selamba derk je. boleh bawak maut. tapi not instant la.

Punca aku terkena?
Kalau korang nak tahu punca penyakit ne, korang baca kat kat link yang aku bagi kat atas tadi. aku malas nak story benda yang tak ada kaitan ngan aku. hahah. dalam kes aku ne, aku makan buah salak yang rosak. tapi aku cakap lu. rasa buah salak ne memang superb. sedap!

Cara aku handle?
Aku bertafakur diam-diam. jangan banyak cakap. haha. then, petang tu mak aku suruh minum teh pekat. serious pekat. tapi aku takde la telan sampai habis sekali teguk. and jangan letak gula. biar rasa pahit. mak aku kata, dalam teh ne ada something yang boleh lawan penyakit ne. lepas minum satu gelas teh pekat Alhamdulillah aku rasa okay sikit.

Kesan sampingan diarrhea?
1. memang kompem la masa korang akan terbuang begitu sahaja dek selalu memerap dalam bilik lega. tapi jangan risau sebab korang bukan dalam kategori manusia yang membuang masa.
2. kerja-kerja dan urusan akan tergendala macam aku ni. akibatnya, semua tugasan sebagai anak lelaki yang menjaga rumah aku postpone.
3. disebabkan hari ni hari Jumaat, secara automatik nya aku akan pergi masjid untuk menunaikan kewajipan sebagai seorang lelaki muslim tulen. and aku hampir pitam masa nak solat tu. ini adalah memalukan. =.='

So, sekarang aku rasa macam dah okay sikit. yes. siap update! xD

Bye.

p/s: kamu adalah apa yang kamu makan. jangan makan sembarangan je pasni.

3 comments:

  1. buah salak sedap, kulitnye mmg cantik, mcm kulit ular.. haha~

    ReplyDelete
  2. saya sangat bersimpati dengan anda wahai kawanku. biar saya menangis utk kawan *sobsob* ok dah.

    ReplyDelete