Pages

Followers

Sunday, April 29

The Pembela

Bismillahi Arrahman Arrahim


(Entri adaptasi dan terubah suai dari movie asal, The Avenger..Wahaha)

Aku ialah seorang hero yang pernah pada suatu ketika dahulu menyelamatkan seluruh umat manusia di muka Bumi. Menyelamatkan mereka dari Raksasa Kejahilan yang rakus mengganas menghentam jiwa-jiwa suci murni. Kekalahan Raksasa Kejahilan telah benar-benar menjadi satu sejarah yang begitu bermakna buat sekalian manusia. Kini, aku hanya sekadar insan yang status hero nya telah laput di telan masa yang pantas berjalan.

Namun, kedatangan seantero kerabat Raksasa Kejahilan yang lain ke muka Bumi, memaksa aku untuk kembali beraksi gemilang.

Dengan kelengkapan serba ada, aku pantas menuju medan bakti. Sedaya upaya menghapus kan segala ancaman yang tiba-tiba sahaja mendatang. Wahai! Bilangan mereka terlalu ramai. Aku yang seorang tidak langsung mampu mempertahankan Bumi dengan keseluruhan. Aku rebah. Mungkin aku telah tewas. Mungkin Bumi ini akan menjadi jajahan takluk kerabat Raksasa Kejahilan. Mungkin seluruh umat manusia akan menjadi hamba si pemain boneka D:

Saat aku di kerumuni minda pesimistik yang kritikal, ‘mereka’ datang entah dari mana. Tidak di undang dan sengaja bertandang. Siapa kah mereka? Tidak takut mati kah? Aneh nya, mereka juga sedang sibuk mempertahankan Bumi seperti aku. Aku melihat kaku. Kehebatan mereka, ketangkasan mereka, berjaya buat aku kagum. Kagum dan terpana. Oh, aku tidak keseorangan! Ini mungkin satu perkhabaran yang super menggembirakan.

Tatkala aku tenggelam dalam perasaan penuh keterujaan, datang seorang daripada mereka tersenyum, gagah menghulurkan tangan, ”Hey, atas ini jalan, anda tidak keseorangan. Jom! Kita bersama menuju Ustaziatul Alam.” Aku senyum sendirian. Menggapai tangannya, segala kekuatan ku kini bagai mengalir semula ke seluruh inci urat nadi ku yang tadi nya seakan tidak bernyawa. Aku segera bangkit dari fantasi kekecewaan, melangkah berani menuju alaf kejayaan :D

Kami lah, The Pembela. (!)

[ p/s: Aku tak tahu cerita keseluruhan, sebab aku hanya baca sinopsis dan tengok trailer nya sahaja. Mungkin agak lame, tapi ini merupakan mujahadah aku untuk tidak lagi ke panggung wayang. :) ]

1 comment: